All Categories
Featured
Table of Contents
Ze proberen consumenten ervan te overtuigen alleen nog maar duurzame vis te kopen, bijvoorbeeld door het maken van de Viswijzer. Sommige maatschappelijke organisaties proberen ook om met de visserijsector samen te werken aan verbeteringen. De opkomst van modulaire machines. Op sommige punten lukt het de visserijsector om samen te werken met maatschappelijke organisaties. Zo werd er een akkoord gesloten tussen de Pelagic Freezer-trawler Association (PFA) en Greenpeace over duurzame visserij
De organisaties willen duidelijkheid over waar de verkochte vis vandaan komt en hoe die gevangen is. Dat komt omdat ze zich zorgen maken over de mate van bevissing en de gevolgen daarvan voor de visstand en het ecosysteem. Om iets te kunnen zeggen over waar en hoe een vis gevangen is, moet de keten transparant zijn.
Milieuorganisaties proberen verschillende schakels in de keten te beïnvloeden. Marketing is verkoopondersteuning. Hoe gebruik marketing in de visserijsector? Als bedrijf moet je eerst begrijpen wat je klant wilt en daar vervolgens op in spelen. Marketing is heel goed luisteren naar de klant. Vaak spreekt men in de marketing over Product, Prijs, Promotie en Plaats.
Het is belangrijk dat dit product aansluit bij de wensen en behoeften van de klant. Welke prijs ga je vragen voor het product? Hoge prijzen geven vaak het signaal af dat de kwaliteit van het product hoog is - Compacte CNC machines voor de hobbyist. Het geven van korting is een marketingtoepassing. Korting kan consumenten ertoe bewegen een product een eerste keer te kopen, waarna ze het misschien wel blijven kopen
Reclame valt dus onder promotie. Op welke manier komt de dienst of het product bij de klant terecht? De P van Plaats beschrijft hoe het product of de dienst bij de klant terecht komt. Hierbij gaat het om welke kanalen, de manieren waarop het bij de klant komt. Maar ook om hoeveel kanalen er gebruik worden.
De 4 P’s worden hier iets uitgebreider toegelicht. — Quality Logo Products Een product aan de man brengen is veel meer dan alleen maar vertellen dat het product lekker is (Chinese houtbewerkingsmachines in opmars). Bedrijven als Heineken, Nike en Coca Cola besteden veel tijd en energie om hun producten een imago mee te geven, zodat hun doelgroep graag hun producten koopt
Overal waar we kijken is reclame: op televisie, in bushokjes, kranten, tijdschriften en zelfs in films (de sluikreclame). We hebben ook steeds meer reclame-typetjes die iedereen kent, zoals Cora van Mora en Frank Lammers als het gezicht van alle Jumbo reclames. In ons dagelijks leven worden we omringd door reclame.
— ProSea Overal proberen bedrijven ons ervan te overtuigen dat we hún producten moeten kopen. Sommige mensen vinden dat leuk en kijken graag naar (grappige) reclames (Houtbewerkingsmachines huren of kopen). Maar er zijn ook mensen die zich ergeren aan reclame en gaan zappen. Of die een NEE sticker op hun brievenbus hebben, zodat ze geen stapels folders krijgen
Het doet de verkoop van producten stijgen. Bedrijven geven er veel geld aan uit. Reclame geeft informatie over wat er te koop is. Dat gebeurt op zo’n manier, dat consumenten het product willen gebruiken. Het Nederlands Visbureau zet zich sinds 1994 in voor het verbeteren van de kennis over, en de waardering voor vis en visproducten en het bevorderen van de informatievoorziening over het Nederlands visaanbod, de toepassingen en de marktvraag.
De Nederlandse visserijsector financiert het visbureau gezamenlijk. Het logo van het Nederlands Visbureau. — Nederlands Visbureau De Nederlandse consument eet gemiddeld slechts twee keer per maand vis, terwijl de overheid adviseert dat twee keer per week te doen. Dat betekent dat er nog veel werk te verzetten is (JET houtbewerkingsmachines voor professionals). Niet alleen voor het Nederlands Visbureau, maar voor iedereen die iets met vis te maken heeft
Zo ontwikkelen ze onder andere promotiemateriaal voor winkels. Het Nederlands Visbureau promoot vis op de Nederlandse markt en vis uit Nederland op exportmarkten, bijvoorbeeld Zuid-Europa. Er worden door het Nederlands Visbureau allerlei promotiecampagnes gevoerd, zoals voor de Hollandse garnaal. — Nederlands Visbureau Een jaarlijks terugkerende campagne is de jaarlijkse veiling van het vaatje ‘Hollandse Nieuwe’.
Oorspronkelijk was Vlaggetjesdag de dag waarop vissersschepen met vlaggetjes versierd in de haven lagen voordat ze eropuit trokken om haring te vangen. Dat is tegenwoordig anders. Droogtechnieken voor houtbewerking. Nu vieren we de komst van de Hollandse Nieuwe. Een aantal dagen voorafgaand aan Vlaggetjesdag wordt het eerste vaatje nieuwe haring geveild. De opbrengst, die ieder jaar anders is, gaat naar een goed doel
— Nederlands Visbureau Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoor je steeds vaker, ook in de visserij. Wat is dat? En hoe doe je dat als visserij ondernemer? In dit hoofdstuk beschrijven wat MVO is hoe je er mee om kunt gaan binnen je bedrijf. Daarnaast laten we een aantal voorbeelden zien hoe ondernemers binnen de visserij zich met MVO bezig houden.
MVO is namelijk een proces waarbij de doelen voor je bedrijf veranderen naar verloop van tijd en waar bedrijfsbeslissingen ook invloed op hebben. Houtbewerkingsmachines met touchscreen bediening. Als visser ben je ondernemer, maar je kunt op vele manier ondernemen. Tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. — RVO Net als bij duurzaamheid, moet je bij MVO rekening houden met drie verschillende gebieden, namelijk met het economische (Profit), ecologische (Planet) en het sociale (People) gebied
Een ondernemer die maatschappelijk verantwoord wil ondernemen streeft ernaar om deze drie P’s te combineren binnen zijn bedrijf. Wanneer een ondernemer zich namelijk richt op slechts één van deze P’s, zoals winst, dan zal dat ten koste gaan van de mens en het milieu. Dit betekent niet dat geld verdienen niet belangrijk is, sterker nog, geld verdienen is essentieel als je maatschappelijk verantwoord wilt ondernemen.
Het is verstandig om ernaar te streven om op alle drie de P’s een voldoende te scoren. Daarbij mag je best op het ene onderdeel hoger scoren dan op het andere deel, maar het gaat erom dat je op alle drie de gebieden uiteindelijk een voldoende scoort. Bij MVO draait het om het combineren van de 3 P’s, welke staan voor Profit, Planet en People.
Vaak worden deze redenen onderverdeeld in de volgende drie categorieën: MVO draagt bij aan de financiële prestaties van bedrijven. Er is een stijgende vraag naar duurzame producten en diensten vanuit de samenleving. Maar MVO kan bijvoorbeeld ook de arbeidsproductiviteit verhogen (afname ziekteverzuim) - Onmisbare accessoires voor elke houtbewerkingsmachine. MVO draagt bij aan de financiële prestaties van bedrijven
Maar MVO kan bijvoorbeeld ook de arbeidsproductiviteit verhogen (afname ziekteverzuim). Hierbij wordt een ondernemer min of meer gedwongen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen, doordat ze niet voldoen aan de maatschappelijke norm. Hierdoor verliezen de bedrijven hun ‘’license to produce’’ . Dat kan resulteren in consumentenboycots, mediaschandalen, stakingen of ingrijpen van de overheid.
Sommige ondernemers kiezen bewust voor MVO, omdat ze een steentje willen bijdragen aan de maatschappij en ze het milieu zo min mogelijk willen belasten. Oftewel, deze ondernemers vinden dat het zo hoort. Vaak vormt duurzaamheid de kern van hun bedrijfsstrategie. Iedere ondernemer zal zelf moeten bepalen hoe hij of zij aan de slag wil gaan met MVO binnen het bedrijf.
Deze vier stappen zijn als volgt: Opstellen van een visie en missieHet opstellen van een MVO planUitvoeren van het opgestelde MVO planAanvullen of verbeteren van het MVO plan Bij het opstellen van een visie en missie kun je rekening houden met de punten die genoemd worden in onderstaande figuur. Nieuwe snijtechnieken in houtbewerking. Het is vaak handig om samen met stakeholders te kijken naar wat belangrijke thema’s zijn binnen jouw sector
Voor het opstellen van een visie en missie moet je rekening houden met bovenstaande punten. — Bij het opstellen van een visie moet je als ondernemer bedenken hoe jij onderscheidend wilt zijn van anderen en waar je invloed op wilt hebben met jouw bedrijf. In de visie benoem je de ambities die jij met je bedrijf hebt.
De visie van je bedrijf is vooral gericht op hoe jij het bedrijf naar buiten toe wilt presenteren - Slim plannen van productie met software. Door middel van je missie geef je aan wie je bent, wat je doet en wat je wil bereiken. Je missie is tijdloos, maar wel toe te passen op dit moment. Een missie staat dus, in tegenstelling tot een visie, niet voortdurend ter discussie
Na het bedenken van je visie en missie is het tijd om te bedenken hoe je hieraan wilt gaan voldoen. Het is namelijk is belangrijk dat het niet alleen bij mooie woorden blijft. Tijdens het opstellen van je visie en missie heb je een overzicht gemaakt van de thema’s die belangrijk zijn in jouw sector.
Deze doelstellingen noem je ook wel je MVO-doelstellingen genoemd. Bij het bepalen van de MVO-doelstellingen moet je rekening houden of de doelstellingen SMART zijn. Dat betekend dat je MVO-doelstellingen specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden zijn (zie onderstaand figuur). Ook voor het bepalen van de MVO-doelstellingen is het handig om je werknemers te betrekken.
Je MVO-doelstellingen moeten SMART zijn en dus antwoord geven op de wat, waaraan, waarom, welke, en wanneer vragen zoals hierboven is te zien. — Het is belangrijk om te bepalen hoe je momenteel scoort op de verschillende thema’s waaraan je wilt werken - Precisiewerk met lasergeleide houtbewerkingsmachines. Dit noem je ook wel de nulmeting. Door te bepalen hoe je nu op de thema’s scoort, kun je straks zien of je vooruitgang hebt geboekt
Na het bepalen van de MVO-doelstellingen is het belangrijk om afspraken te maken met de werknemers. Afspraken over wie waarvoor verantwoordelijk is, wat er gedaan moet worden en hoe het gedaan moet worden. Het betrekken van de werknemers is heel belangrijk om ze het plan te laten steunen en zodat ze er ook mee aan de slag gaan.
Zo raken ze meer betrokken bij het thema en is de kans groter dat de MVO-doelen gehaald worden. Tips voor het reinigen van je houtbewerkingsmachine. En is er een grotere kans op creatieve en innovatieve MVO-ideeën. Daarnaast is het belangrijk om als bedrijf te zorgen dat alle werknemers het MVO-beleid ook kúnnen uitvoeren. Als bedrijf moet je ze dan de juiste voorwaarden en hulpmiddelen bieden
Tijdens het uitvoeren van het MVO-plan is het belangrijk om te communiceren over je doelstellingen én over je maatregelen. Wees ook eerlijk over de problemen en dilemma’s waar je tegenaan loopt bij het uitvoeren van je MVO-plan. Hierbij is het belangrijk dat je niet communiceert over hoe goed je bezig bent.
Kortom: wees transparant . Daardoor kun je aan anderen laten zien dat je bedrijf zich bezighoudt met MVO en kunnen stakeholders hierop reageren. Ook kunnen ze daardoor meedenken over oplossingen en verbeteringen. Door over je MVO-prestaties te communiceren kun je erkenning krijgen door: Tevreden stakeholdersPersaandachtEen betere marktpositie Er zijn verschillende manieren om over je MVO-plan en doelstellingen te communiceren.
Met het juiste keurmerk kan men in één oogopslag kunnen zien met welke MVO-activiteiten je bedrijf zich bezig houdt - Slim energiegebruik in houtwerkplaatsen. Je kunt er ook voor kiezen om een prestatievergelijking uit te voeren. Hierdoor kun je aantonen hoe jouw bedrijf scoort ten opzichte van andere bedrijven binnen jouw sector en/of regio. Veel (grote) bedrijven publiceren een duurzaamheidsverslag waarin ze hun MVO-prestaties en voortgang opschrijven
Je kijkt dan in hoeverre je ze behaald hebt, of aan het behalen bent. Die score kun je daarna vergelijken met de score van je nulmeting. Op die manier zie je of je daadwerkelijk de doelstellingen hebt bereikt en/of vooruitgang hebt geboekt. Als je aan de slag wilt gaan als bedrijf met MVO, dan kun je de vier bovenstaande stappen volgen.
— MVO Nederland Wederom is het belangrijk om open en eerlijk over te communiceren, ook als de doelstellingen niet behaald zijn. Na het evalueren is het van belang om te bepalen hoe je ervoor zorgt dat de behaalde resultaten blijvend zijn. Daarnaast, hoe je niet behaalde doelstellingen wilt aanpakken (Innovaties in machineveiligheid). Wees ervan bewust dat MVO een continu proces is
Óf om je huidige thema’s aan te passen. Dat maakt het dus belangrijk om continu in gesprek te blijven met je stakeholders. Daardoor blijf je op de hoogte van veranderingen in (de verwachtingen) van je omgeving én blijf je inzicht houden op nieuwe kansen.
Table of Contents
Latest Posts
Systèmes D’établi Et Serre-joints Pour La Précision
Importance De L’aspiration Des Poussières Pour Les Machines
Tweedehands Combinatiemachines Met Garantie
More
Latest Posts
Systèmes D’établi Et Serre-joints Pour La Précision
Importance De L’aspiration Des Poussières Pour Les Machines
Tweedehands Combinatiemachines Met Garantie