Blog 1 -

Linkbuilding Uitbesteden - Linkbuilder

Published May 06, 22
6 min read

Linkbuilder gezocht?

Om uw bedrijf zichtbaar te maken in zoekmachines en bezoekers naar uw website te trekken, heeft u "backlinks" nodig, of gewoon "links". Een backlink wordt gecreëerd wanneer een website linkt naar een andere site.  Het doel is om sites van hoge kwaliteit aan te moedigen terug te linken naar uw pagina om uw geloofwaardigheid op te bouwen bij zoekmachines en bovenaan de Search Engine Results Pages (SERPs) te komen.

WAT DOET EEN LINK BUILDER?

Een linkbuilder  zorgt voor relevante backlinks op relevante websites. Vroeger, toen SEO nog in de kinderschoenen stond, viel de verantwoordelijkheid van on- en off-page optimalisatie, zoals linkbuilding, onder de jurisdictie van een "algemene" SEO specialist. Echter, naarmate de tijd verstreek, en SEO complexer en veeleisender werd, vertakte bepaalde verantwoordelijkheden zich naar meer specifieke beroepen. Aldus, de geboorte van de Link Builders. Een link builder richt zich op het promoten van de content en andere pagina's van hun klant bij andere relevante websites, totdat zij op hun content weer naar jou linken. Er zijn tal van manieren om dit te doen - blog outreach, actief worden op forums, sociale media betrokkenheid, om er een paar te noemen.

EEN LINK BUILDER TAAKOMSCHRIJVING OMVAT:

  • Het onderzoeken van potentiële websites en mensen voor outreach
  • Het uitvoeren van een content audit om linkbare potentiëlen te identificeren
  • Het uitvoeren van keyword onderzoek en het identificeren van de beste keywords voor SEO-geoptimaliseerde content projecten
  • Het monitoren en promoten van blog posts en andere content die gebruikt kan worden voor backlink doeleinden
  • Samenwerken met copywriters en webdevelopers in continue monitoring en verbetering van content en website architectuur voor een betere SERP ranking
  • Consistent monitoren en verzekeren van het gezonde backlink profiel van de website van de klant
  • Gebruik van online tools om bedrijfsvermeldingen in te dienen
  • Het uitvoeren van concurrentie onderzoek te analyseren en te controleren hun backlink en reclame link strategieën
  • Bijhouden van outreach inspanningen via sociale media, forums, e-mail, en andere communicatiekanalen gebruikt
 

Linkbuilding: Do's En Don'ts Vanuit De Praktijk - Linkbuilder

Om je een idee te geven van de kracht van een link naar jouw website, kun je bijvoorbeeld kijken naar de manier waarop bronvermelding online wordt gebruikt (Blogs laten maken). Je ziet hyperlinks vaak terug in online artikelen met een journalistieke insteek; om de geloofwaardigheid van de informatie in het artikel te versterken, worden hyperlinks naar bronnen toegevoegd.



Met een hyperlink zeg je namelijk ‘deze website/bron is betrouwbaar en verschaft relevante informatie over dit specifieke onderwerp’. In essentie is dit precies wat je ook met jouw website wil bereiken. Zodra andere websites een link naar jouw website toevoegen ter ondersteuning van de informatie die gedeeld wordt, groeit jouw autoriteit op het gebied van dat specifieke onderwerp.

Deze tag opent de linktag en laat webbrowsers en zoekmachines weten dat er een link naar een andere pagina volgt (Blogs laten maken). ‘Href’ staat voor ‘hyperlink referral’ en dit onderdeel van de hyperlink bevat de bestemmings-URL waar de hyperlink naar verwijst. De tekst die in dit deel van de hyperlink staat, is de tekst die op de webpagina te zien is door bezoekers.

Vaak worden anchors speciaal opgemaakt in een tekst zodat ze opvallen en om de lezer laten weten dat het om een hyperlink gaat. Er zijn veel verschillende soorten anchor teksten die allemaal net een ander effect hebben. Hier lees je meer over in onze linkbuilding begrippenlijst. Het einde van de linktag laat zoekmachines en webbrowsers weten dat de hyperlink op dit punt eindigt - Linkbuilding: Wat Het Is En Waarom Het Zo Goed Werkt! - Linkbuilder.

Nadat zoekmachines webpagina’s hebben gecrawld, kunnen ze de informatie van deze pagina’s zorgvuldig indexeren en bepalen in welke mate een pagina relevant is en voldoende autoriteit heeft om in de zoekresultaten te verschijnen. Tijdens dit proces kijken zoekmachines niet enkel naar de content die op de pagina’s wordt aangeboden, ook het aantal links dat naar een pagina verwijst vanuit externe websites en de kwaliteit van deze verwijzingen weegt mee in het uiteindelijke oordeel.

Linkbuilding In 2022: Werkt Het Nog? - Linkbuilder

Met name Google heeft in de loop der jaren hun algoritme voor het onderscheiden van kwalitatieve en irrelevante links behoorlijk bijgeschaafd. Het precieze algoritme kent alleen het bedrijf zelf, maar factoren als relevantie, authenticiteit en kwaliteit wegen in ieder geval mee. Een zoekmachine heeft er namelijk belang bij dat de zoekresultaten die getoond worden voldoen aan de zoekintentie van gebruikers en dat de pagina’s in deze zoekresultaten van hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijk zijn - Linkbuilding Uitbesteden - Hoger Scoren In Google - Linkbuilder.



De autoriteit van een website Als we over linkbuilding praten hebben we het ook vaak over de ‘autoriteit’ van een website. Maar wat betekent dit precies? Laten we beginnen met de definitie van ‘de autoriteit van een domein’. De autoriteit van een domein is de veronderstelde waarde die Google hecht aan een domein - Voorbeeld Van Goede Linkbuilding - Linkbuilder.

Majestic hanteert hier de maateenheden Trustflow (TF) en MOZ hanteert Domain Authority (DA) - Hoe Werkt Linkbuilding & Linkruil? - Linkbuilder. Deze maatstaven lopen van 1 tot 100 en voorspellen hoe goed een domein in Google zal worden gerangschikt. Google maakt zelf geen gebruik van TF of DA waarden. Het is dus geen officiële ranking factor. Echter geeft het wel een goed idee van hoe krachtig het domein van een website is en hoe dit zich verhoudt tot andere domeinen.

TF en DA interpreteren Het meten van domein autoriteit met behulp van DA en TF geeft je een redelijk betrouwbaar beeld over de waarde die Google hecht aan een domein. Toch moet je enkele zaken in gedachten houden wanneer je deze waarden interpreteert. Onthoud deze tips voor een betrouwbare indicatie: Je kunt de domeinwaarde het beste gebruiken in combinatie met andere statistieken en in context - Linkbuilding Uitbesteden - Domineren Van Het Internet - Linkbuilder.

De resultaten van Moz en Majestic zijn niet lineair wat inhoudt dat de eerste stappen naar een betere score snel zijn gezet, maar om van een score van 70 naar 80 te komen is een stuk ingewikkelder. Dit betekent dus ook dat een domeinwaarde van 40 niet twee keer zo hoog is als een domeinwaarde van 20 - De #1 Linkbuilding Specialist - Linkbuilder.

Linkbuilding Op Een Goede Manier - Kwalitatieve Seo ... - Linkbuilder



Het hebben van bijvoorbeeld een domeinwaarde van 50 vertelt niet zoveel, tenzij het vergeleken kan worden met eerdere of andere domein-scores. Als de domeinwaarde dus bijvoorbeeld laat zien dat een site een waarde heeft van 50, dan geeft dit geen interpretatie. Dit gegeven kan pas goed geïnterpreteerd worden als er gekeken wordt naar bijvoorbeeld de concurrentie; welke score heeft de concurrent en welke score had je site voorheen? Domein autoriteit verhogen Nu je weet wat een domeinwaarde inhoudt en de nodige tips kent over de interpretatie, is het zaak om de autoriteit van je domein te verhogen. Linkbuilding Anno 2022: Do's And Don'ts - Linkbuilder.

Met linkbuilding verhoog je effectief je domeinwaarde en werk je stap voor stap toe naar een betere positie in de zoekresultaten van Google. Hoe linkbuilding jouw bedrijf online kan laten groeien Naast je positie in de zoekresultaten en verhoogd verkeer naar je website, heeft linkbuilding nog meer effecten op de online marketing groei en het succes van je bedrijf (Linkbuilding In 2022 En Verder - Linkbuilder).

Hoe meer relevante externe websites naar jouw site verwijzen, hoe breder je in beeld komt bij een specifieke doelgroep. Kortgezegd, je wordt een autoriteit binnen jouw niche. Gebruik bijvoorbeeld unieke data die je hebt verzameld om een relevante en uitgebreide gids te publiceren. Grote kans dat andere websites jouw gids gebruiken ter ondersteuning van hun content.

Lezers van het grote platform worden namelijk aangemoedigd om jouw website ook eens te bekijken omdat er aanvullende informatie te vinden is over een specifiek onderwerp. Referral verkeer is doorgaans ook direct relevant verkeer. De content waarin jouw link werd geplaatst heeft namelijk raakvlakken met de content die jij op je website hebt (Linkbuilding Uitbesteden - De #1 Linkbuilder In Be & Nl - Linkbuilder).

Zodra je jouw linkbuildingstrategie uit gaat bouwen is het noodzakelijk om contact te leggen met platformen en andere partijen met autoriteit binnen jouw vakgebied. Het versterken van deze contacten zorgt ervoor dat zowel jij als je contacten voordelen halen uit de samenwerking. De juiste linkbuildingstrategie Voordat je met veel enthousiasme begint met het benaderen van platformen en partijen om links naar jouw website te plaatsen, is het belangrijk om in kaart te brengen naar welke webpagina’s je de meeste links wil genereren - Gratis Of Goedkope Linkbuilding? Kosten Zijn Onvermijdbaar - Linkbuilder.

Linkbuilding: 8 Onontdekte Strategieën Die Je Nú In Kunt Zetten - Linkbuilder

Zorg ervoor dat de meeste externe links dan ook naar deze pagina verwijzen. Zo bouw je verder. Linkbuilding: Hoe Werkt Het En Wat Zijn De Voordelen In 2022? - Linkbuilder. Daarnaast hou je rekening met budgetten, SEO waardes en relevantie. Hoe dieper je in jouw website komt, hoe minder externe links naar deze pagina’s je nodig hebt om toch relevantie en autoriteit op te bouwen.

Wat is Link Building?

Linkbuilding is de praktijk van het bouwen van one-way hyperlinks (ook bekend als "backlinks") naar een website met als doel het verbeteren van de zichtbaarheid in zoekmachines. Veel voorkomende link building strategieën zijn content marketing, het bouwen van nuttige tools, e-mail outreach, gebroken link building en public relations. Waarom zijn links zo belangrijk? Om dat te begrijpen, moet je in je Delorean springen en teruggaan naar de pre-Google dagen van het internet. In die tijd waren zoekmachines zoals Yahoo! en Alta Vista de dominante spelers. En zij rangschikten hun zoekresultaten 100% op basis van de inhoud van een webpagina. Hun nu beroemde PageRank Algoritme veranderde het spel. In plaats van alleen de inhoud van een pagina te analyseren, keek Google naar het aantal mensen dat naar die pagina linkte.

Neem contact op

Meer info over linkbuilding ontvangen bel ons +32 495/21 45 83. Bekijk hier onze Tier linkbuilding paketten.

Hoe vind je links van hoge kwaliteit?

Voordat we in de stap-voor-stap linkbuilding strategieën duiken, is het belangrijk om te weten wat een goede (of slechte) link maakt. Op die manier kunt u zich richten op het bouwen van links die daadwerkelijk uw Google rankings zullen verbeteren. Met dat, hier is hoe je links kunt identificeren die echt de moeite waard zijn om te bouwen: Autoriteit van de pagina is de pagina die naar jou linkt een PageRank krachtpatser? Zo ja, dan zal die link een GROTE impact hebben op je rankings. In feite, na jaren van testen, heb ik ontdekt dat de autoriteit van de pagina die naar u linkt meer uitmaakt dan enige andere factor. Dat komt omdat links van gezaghebbende pagina's meer autoriteit (ook wel bekend als PageRank) doorgeven aan je site. Effect van pagina's met een hoge autoriteit: (Opmerking: Hoewel Google PageRank informatie niet openbaar maakt, gebruiken ze het nog steeds als de basis van hun algoritme). U kunt gemakkelijk een proxy-indicator van PageRank ("PageRating") controleren met Semrush. Plaats gewoon een URL in Semrush en controleer de "Page Authority Score":

SEO technieken  - Pagina autoriteit score De kwaliteit van een link wordt ook bepaald door de autoriteit van een domein over de hele site.

In het algemeen zal een link van een site als NYTimes.com een VEEL grotere impact hebben dan een link van een blogger zonder naam. Hoewel deze links moeilijk te krijgen zijn, zijn ze zeker de moeite waard. Nogmaals, Semrush komt hier van pas. Voer een site root URL in de tool en controleer de "Autoriteit Score". Semrush - Domein autoriteit score Relevantie van de site Als het op links aankomt, is de autoriteit van een site belangrijk. Maar de relevantie van die site is ook belangrijk. Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat je een website hebt over het Paleo Dieet. En je krijgt een link van een gezaghebbende site... over eenwielers. Zal die link nog steeds tellen? Volgens een interview van een ex-Googler, niet echt. Volgens die Google ingenieur: "...een link krijgen van een pagina met een hoge PageRank was vroeger altijd waardevol, tegenwoordig gaat het meer om de relevantie van het thema van de site ten opzichte van de jouwe, relevantie is de nieuwe PageRank." In het algemeen wil je links krijgen van sites met autoriteit...specifiek, sites met autoriteit die nauw gerelateerd zijn aan jouw site.

Navigation

Home

Latest Posts

Verpleging Oost-vlaanderen

Published Dec 06, 22
6 min read

Switch Fitness

Published Dec 05, 22
6 min read

Multi Station Fitness

Published Dec 05, 22
6 min read